CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 23, 2008

Kesedihan Berterusan...

Sehari selepas berita pemergian seorang teman se study dulu kew rahmatullah,malam tadi aku di kejutkan lagi oleh berita pemergian seorang lagi insan yang pernah aku kenali.Belom reda lagi kesedihan kerana tidak sempat melawat arwah di hospital,kini kesedihan terus berpanjangan,Allah telah memanggil pulang Abg Tariq.Beliu juga pergi atas sebab2 yang hampir sama,excident,pendarah yang terok dikepala,seperti arwah Mohd Faiz Alwi.Arwah Faiz terlantar koma dihospital selama seminggu,tapi,Abg Tariq pergi di tempat kejadian.Abg Tariq,member sekolah Kepada Abg Dy,abg kandung aku.Mereka sudah seperti adik beradik,aku mengenalinya sejak kecil.Arwah selalu datang kerumah,mak dah anggap dia seperti anak sendiri.Last aku jumpa die mase raya ke-2,di rumah ku.Die sememangnye tak pernah miss beraya di umahku dan bagi duit raya kat aku.Hermmm.Dulu mase aku excident,die datang melawat.Aku ingat lagi,aku tanya die bila nak kawen,sedangkan abg aku dah ade 3orang anak.Die cakap belom ade calon.Hermmmm..Kini aku mengerti!

Sekali lagi aku terkilan.

Pukul 0045 aku dapat msg dr Abg Dy,beberapa saat lepas 2 msg dr Abg Mie,abg ke 2 ku,msg benda yang same,menyatakan pemergian Abg Tariq.Aku di opiz mase 2.Aku kol,dapatkan detail.Lemah seluruh badan.Mayat berada di HKL.Aku kol Abg Shahrul,member serumah Abg Tariq,juga aku sudah anggap seperti abg aku sendiri.

Aku dalam dilema.Pegi ke tak,pegi ke tak???
Aku kol azie,ajak die teman,sebab abg aku pesan jangan pegi sorang kalalu nak pegi,bahaya,sebab dah tengah malam,lagi pown hujan still turun menyembah bumi.Aku buntu.Dah pukul 0130pagi.Aku nekad pegi sorang,azie taknak temankan,myb die penat.Tak pe.Aku pegi.

Aku sampai kat unit forensik,bilik mayat.Seram sejuk satu badan.Aku kelu....
Jenazah dah siap di kapankan,dah di masukkan dalam van,nak bawak balik kew Alor Star.Aku macam nak meraung.Tak sempat tengok.Aku nampak kazen aku,aku pegi kat die.Tanya ape yang patut.Jumpa Abg Shahrul.Mate die merah.

Aku pegi minum dgn kazen aku,Abg E kat kg baru.
Borak2 pasal kejadian.Hermmmm..
Arwah mangsa langgar lari,arwah tunggang superbike,baru balik open house kat kedai moto milik kazen die.

Aku sampai umah kul 4pagi.

Tak boleh tido.

Kol Abg Dy,die dah sampai kampung,tunggu jenazah sampai,
mak risaukan aku sebab pegi HKL sorang2 tengah2 malam.Mak,anak mak nie walaupown pompuan bru 22thn,eh,blom masuk,ujung thn kowt,tapi ati kental.

Semoga roh kedua2nya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.Sesungguhnya,setiap yang hidup akan mati,tiada ape yang kekal dimuka bumi ini.Semua akan kembali kepada-Nya.

Innalillah...

Al-Fatihah.

4 komen:

Unknown said...

al;fatihah

Anasir said...

semoga rohnya tenang di sana..

al-fatihah..

Ahmad Shafiq said...

al-fatihah buat yang tiada. yang ada tabahkan hati.

pjoe said...

al fatihah
ajal maut tu ketentuan Allah
pergi ziarah ya