CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 27, 2008

AMARAN : JaNgan Tiru Pekerja Contoh ini!

sedih!

Kena keja lg,walaupown harini malam minggu,walaupown ramai kaum kerabat ku dok minum2 lepak2 kt luar.Memang sangat tidak adil untuk pekerja contoh nan sorang ni!!

Aku masuk keja cam biasa,kalau kena keja malam-pas buka posa.sampai jew,aku nampak ade sorang opizmate aku baru sampai jugak,huh..ingatkan aku sorang datang lambat!!!ade jugak..

Masuk lif,tekan angka 6...

Maik aiiiiii....

TERkejut aku,TERgaman,TERkaget,TERkelu TER segala TER lah...

Ada apa pulak ni,pengarah suma tak balik lagi,
dah laaa aku masuk lambat(sepatutnya mereka paham,bulan posa,bulan posa tak baik marah2,mak aku kata la,mak korang cakap apa lak...?)So,aku dengan muka tak bersalahnya masuk,belum sempat aku wat apa lagi,dah kena panggil ngan sorang pegawai nie.
"Tolong tengok system ni jap,saya nak ambik data,tak kuar plak,kenapa tah"Kata dia."Hah...?data utk benda alah yg oversea ni kew..?Mana aku tau,aku jaga yg local ja..."Cakap dalam ati je ayat tadi 2.Ok2..jp,aku pown wat2 tau..korang tau apa aku wat...?restart system maksudnya restart PC..Dah sah2 system 2 hank,data tak masuk,restart je la,apa susah,2 pown tak tau ka..?cewaaah..aku berlagak pandai.Mintak2 la boleh (dalam hati).

Telefon kat opiz ada 18,suma bunyi,tanpa henti..Semak!!

Sementara tunggu pc restart,aku masauk dalam studio,tengok system,mak aaaiiii.Patut la pengarah ngn suma boss2 aku tak balik lagi.

Kedaan kecoh..Aku adalah maknusia yg wt2 sibuk di dalam kesibukkan itu..

Amaran yang pihak kami kuarkn clear sejam selepas kejadian.Nasib baik,kalau tak,sure sebahagian dari Sabah akan menerima nasib yang sama seperti Banda Aceh masa tahun 2004 dulu.Aku insaf sebentar."Kau nak insaf?Tunggu kucing bertanduk,pas2 tunggu lagi sampai tanduk kucing 2 patah"kata otak ku.Cilakak!!!

Kul 4 pagi,aku dah tak dapat bertahan,kedaan dah macam kat eskimo.Klu tak salah aku,ada la dalam 5 ke 6 lapis baju aku pakai,tu tak termasuk mafela yang membelit leherku lagi.Tapi,tetap kesejukkan.Akibat kesejukkan itulah aku tidak membalas sebarang msg yang masuk ke dalam inbox hp ku.Nak balas cm mana,jari2 ku beku.

Kul 6,aku memang dah tak tahan dah.Aku angkat beg,menghala ke lif,masuk,tekaan G.Waktu balik yang sepatutnya ialah 8pagi.

Kul 8 aku tengah sedap tido,aku dapat msg dr patner shif aku,"Checklist semalam tak de kew..?".Damn,aku lupa!!!

pagi itu,

berita harian :

"3 Gempa bumi menggegerkan Asia semalam"

Itulah yang menyebabkan aku terlupa wt check list semalam.

Ada Aku Kisah..?

KISAH,KISAH!!

Sekian!

0 komen: